top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

קריאת בוקר: דור בהפרעה – תמונת מצב 2019

חברת דלויט פרסמה השבוע את הסקר השנתי שהם מבצעים בקרב שני הדורות שהופכים להיות המשמעותיים ביותר בעולם העבודה והכלכלה – דור Y (המילניאלס) ודור Z, כדי להבין את ההתנהגויות והמוטיבציות שלהם. 

המסקנות של הסקר מעניינות מאוד ורלוונטיות למשווקים, מתכנני מוצרים, קובעי מדיניות ומנהלים בכלל, הן כמעסיקים והן כמפתחי מוצרים ושירותים. לפני כל דבר אחר, ההבדלים המשמעותיים בתפיסת העולם של בני ובנות הדורות האלו, מחייבות כל מי שנולד בדורות המוקדמים יותר להיות לכל הפחות ערים לכך שההבדלים האלו קיימים. 


Generation disrupted: The 2019 Global Millennial Survey

הסקר נערך ב-42 ארצות וכלל מעל 13,00 בני דור ה-Y וכ-3,000 בני דור Z. 

לפני קריאת הדוח, מעניין לקרוא את המאמר שפורסם השנה בוושינגטון פוסט, שניסה לבחון את השאלה האם באמת קיים הבדל מהותי בין דור Y ובין הדורות שקדמו לו, או שמדובר פשוט בפער הדורות. המאמר מנתח דפוסים של השכלה, נישואין ורכישת בתים על פני מספר דורות מדור ה-Y ואחורה. המסקנה שלו היא שלפחות בכל הקשור למידע שנבדק, בני דור ה-Y הם אכן שונים מהדורות שבאו לפניהם, וזה בא לידי ביטוי בתפיסת העולם שלהם וכמובן בהתנהגות שלהם.

הסקר של דלויט מחזק את המסקנה הזו וממקד אותה. הרצון להביא ילדים, לקנות בתים ועוד סממנים מקובלים של “להיות מבוגרים” אינם מדורגים במקום גבוה אצל בני דור ה-Y מבחינת שאיפות. במקום זה, הם רוצים קודם כל לטייל בעולם ובמקום שני – למצוא משרה מכניסה. שאיפה אחרונה זו, אגב, אמנם מדורגת במקום השני, אבל היא מדורגת במקום נמוך יחסית מבחינת ההערכה שאכן שתתממש. 

התחושה השלטת היא פסימיות, מבחינת חברה, כלכלה ופוליטיקה. יש חוסר שביעות רצון ממצבם הכלכלי והחברתי, מצב התעסוקה, היבטי פרטיות ועוד. 

מה שמוערך הוא חוויה (טיול בעולם, חוויות משמעותיות) וערכים – בין אם מבחינת המוכנות לתרום ולהשקיע במה שנתפס כמטרה ראויה, או שהם יחליטו אם לקנות או לקבל שירותים מחברה בהתאם לעולם הערכים שלה. 

לקריאת הדו”ח המלא: Generation disrupted: The 2019 Global Millennial Survey

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page