top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

עוד טיפה (או שתיים) על החיסון נגד פוליו


polio

כלומר, הטיפות מרות ובסניף שלנו לא נתנו פטל או משהו דומה יחד עם החיסון. אבל קצת מים עזרו לשטוף את הטעם ולא נרשמה מחאה מיוחדת. אחות טיפת חלב היתה חביבה מאוד, הראתה לנו את הבקבוקון ואת תאריך התפוגה שלו (היא תמיד עושה את זה, לא רק בגלל השמועות על חיסון המוחלש), שאלה שאלות רלוונטיות ובדקה את היסטוריית החיסונים שלה.

הסניף היה עמוס בהורים והאחות אמרה לי שקשה לה מאוד המעבר בין ההתנהלות הרגועה הרגילה ובין מה שהיא קראה לו “נוהל קופת חולים”. עם זאת ניכר שהם עושים מאמץ להשתלט על העניינים ולאפשר בכל זאת את המשך השגרה לצד המבצע הנוכחי.

בשבוע האחרון אני לוקחת חלק בניהול של קבוצת הורים בפייסבוק בשם הורים מדברים על חיסון הפוליו. בקבוצה הזו יש חבורה של רופאים ומומחים (חלקם ממשרד הבריאות) שעונים על שאלות בנושא. מכיוון שיש המון אי בהירות בנושא, בין אם בגלל מידע שגוי ושמועות שמפיצים ברשת, בין אם בגלל שהמידע שמקבלים הוא ב”רפואית” ולא תמיד מובן או כי בעיתונות נותנים מידע חלקי, רצינו לאפשר להורים לשאול שאלות ולקבל תשובות ואם צריך, עוד הסבר ועוד הסבר – עד שהכל ברור ואפשר להיות רגועים ולהחליט האם נכון עבורכם לחסן או שלא (ויש מקרים שלא…).

אני מזמינה אתכם להצטרף לקבוצה ואשמח אם תשתפו אותה להורים אחרים, כדי לעזור להרגיע ולעשות סדר בבלגן.

אני רוצה לצטט פה משהו שכתבתי בתגובה לפוסט הקודם שפרסמתי על הפוליו: אין ספק שבמשרד הבריאות צריכים לחשוב טוב טוב על איך הגיעו למצב שבו אמון הציבור כלפיהם כל כך נמוך. לא אגיד שהם לא זכו בכך ביושר. אבל הורים שבריאות ילדיהם וזולתם חשובה להם ומספיק ביקורתיים להטיל ספק במה שמשרד הבריאות אומר, צריכים להיות גם מספיק הגיוניים שלא להגיב אוטומטית בתגובת הנגד “לא מחסנים ולעזאזל עם כולם” שאנחנו שומעים המון בימים האחרונים.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page