top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

סלט נבטוטים

קיטניות הן סוג מזון מצויין מכמה סיבות – אלו פחמימות מורכבות, שהגוף שלנו מפרק לאט יותר ולכן גם ספיגת הסוכר מהן יותר איטית. בנוסף, יש להם תכולת חלבון גבוהה. כאשר מנביטים את הקיטניות, מתרחשים בהן כל מיני תהליכים שגם מעלים את תכולת הויטמינים שבהן משמעותית, וגם הופכים אותן קלות יותר לעיכול.

אני לא מנביטה בבית, אלא קונה בסופר חבילות של נבטוטים ואוהבת לעשות איתם כל מני דברים. הסלט הזה הוא מהיר וטעים, וגם מהווה ארוחה מרעננת בימים חמים.

החומרים 1 חב’ נבטוטים (100 גר’ ) ירקות: עגבניות, מלפפונים, בצל קטן (עדיף סגול) מלח גס, פלפל טחון טרי חומץ בלזמי

אופן ההכנה בסיר קטן מרתיחים מים ומבשלים את הנבטוטים כ-20 דקות. לא להוסיף מלח בזמן הבישול. לסנן ולצנן במשך כמה דקות. לא לשים במקרר – זה צריך להיות בטמפרטורת החדר. בינתיים לקצוץ את הירקות – לא חייבים קטן מדי, אני אוהבת חתיכות גדולות. מערבבים את הירקות עם הנבטוטים המבושלים ומתבלים: 2 כפות חומץ בלזמי, קצת מלח ופלפל לפי הטעם. מי שמרגיש צורך יכול להוסיף גם כפית אחת של שמן זית בשביל הטעם, אבל לטעמי זה לא הכרחי.

טעים מאוד לבד, עם יוגורט בצד, או עם אורז לבן.

ערכים תזונתיים (לכל הסלט) 166 קלוריות 25 גר’ פחמימות 12 גר’ חלבון 1 גר’ שומן 5% קלוריות שמקורן בשומן*

אם מוסיפים שמן זית: 210 קלוריות 25 גר’ פחמימות 12 גר’ חלבון 6 גר’ שומן 25.7% קלוריות שמקורן בשומן

* זה מדד חשוב מאוד שבקרוב אסביר.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page