top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

סלט וירקות

לירקות לבדם יש ערך קלורי מאוד נמוך והחשיבות העיקרית שלהם היא בויטמינים שהם מספקים. ברוב הדיאטות סלט משחק תפקיד מאוד מרכזי. מבחינתי, אני מחפשת דרך להכניס את הירקות בשביל הבריאות, בלי ליפול למלכודות השומן שהם נושאים איתם: גבינות שמנות או אגוזים בסלטים, רטבים שמנים מאוד וכו’.

הנה שני סלטים טעימים שאני אוהבת, והם כמובן דלי שומן.

סלט צנונית

וריאציה דלת שומן לסלט של חמותי.

החומרים: כ-10 צנוניות קטנות 2-3 גבעולי בצל ירוק 1 גביע יוגורט 0% שומן מלח ופלפל

אופן ההכנה: 1. מנקים את הצנוניות (לא לקלף) וחותכים אותן לגפרורים עבים. 2. חותכים את הבצל הירוק בחיתוך אלכסוני, דק. 3. מוסיפים את היוגורט. 4. מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם.

הכי טוב לאכול טרי, אבל יכול להחזיק במקרר עד יום.

ערכים תזונתיים (לכל הסלט) 100 קלוריות חלבונים: 8 גר’ פחמימות: 14 גר’ שומנים 0 גר’ 0% קלוריות שמקורן בשומן

גיבץ’

החומרים: 1 בצל גדול 3 גמבות 1 כף קטשופ 1 יח´ רסק עגבניות מלח, פלפל 1/2 כפית סוכר מיץ לימון מעט שמן/תרסיס שמן (אני מתייחסת לזה כאל כפית שמן – 5 גר’ )

אופן ההכנה: פורסים את הירקות. מטגנים במעט מאוד שמן או תרסיס שמן ומאדים במכסה סגור, עד שהירקות מתרככים. מוסיפים מים – לפחות חצי כוס ועוד “לפי העין”. מתבלים במלח ופלפל. ממשיכים לבשל במכסה סגור כ-10 דקות. מוסיפים תערובת קטשופ + רסק עגבניות מרוכך במלח, עם סוכר ומעט מלח. מוספים לסיר את התערובת וממשיכים לבשל על אש קטנה מאוד 30-40 דקות. לסיום טועמים ומתקנים תיבול. במידת הצורך מוסיפים מעט מיץ לימון.

ערכים תזונתיים (לכל הסלט) 211 קלוריות חלבונים: 5 גר’ פחמימות: 36 גר’ שומנים: 5 גר’ 21% קלוריות שמקורן בשומן

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page