top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

נגמר, מתחילים.

היום הסתיים מירוץ שנמשך כמה חודשים, מהרגע שבו הכריזה הכנסת על פיזורה ועל הקדמת הבחירות, ועד היום, ישיבת המליאה הראשונה והתחלת עבודת הכנסת ה-18.

לכאורה, פגרת הבחירות היא תקופה שקטה ורגועה. מרבית עובדי הכנסת  עובדים “בעצימות נמוכה”. מוקד השירות אינו מוצף בשיחות, ומחלקת היישומים שלי יכולה להתפנות לפיתוחים חדשים במקום טיפול בתקלות. בפועל, עבדנו כמו משוגעים.

האתגר הראשון היה “מעבר כנסת”. אירוע של מעבר מהכנסת ה-17 לכנסת ה-18, מחייב למעשה הגדרה מחדש של משתמשים, תפקידים, פרמטרים, קשרים ועוד – בבת אחת, עבור כל המערכות בכנסת. דמיינו עלייה לייצור של כל מערכות הליבה של הארגון (פלוס עוד כמה מערכות קטנות). נוספת על כך העובדה שמעבר כנסת הוא לא דבר שקורה כל שנה. אמנם, התדירות אינה אחת לארבע שנים, ובכל זאת, הפעם הקודמת אירעה לפני שלוש שנים, ומאז חלו לא מעט שינויים בכל המערכות.

ההכנות למעבר הכנסת החלו מיד עם ההכרזה על הבחירות, וכללו תכנון מדוייק של כל שלבי המעבר והבדיקות הנדרשות, והקמה של סביבה וירטואלית שבה בוצעה סימולציה מלאה של מעבר הכנסת לפני הדבר האמיתי. את הדבר האמיתי יכולנו לבצע רק מתחילת השבוע הזה, שכן הכנסת, גם אם בפגרת בחירות, ממשיכה לעבוד ולתפקד עד לרגע פתיחת המליאה של הכנסת החדשה.

מעבר כנסת, כך גילינו, הוא גם “אבי כל מקרי הקצה”. כל היישומים שביום-יום עובדים ומתפקדים מצויין, מעולם לא נאלצו להתמודד עם מצבים שבהם למשל חסרים בעלי תפקידים חיוניים, קיימים יותר ח”כים מהנדרש ועוד. הסיטואציות השונות שתקנון הכנסת מאפשר, אבל אינן קורות בדרך כלל, מתגלות עכשיו בהמוניהן. אפשר לומר שזה הסיוט של אנשי ה-QA באשר הם.

במקביל לתהליך הזה, עלו על שולחננו כל מני נושאים, שהיה לכנסת חשוב מאוד לבצע לפני הבחירות, כדי שהכנסת ה-18 תתחיל לעבוד עם “שולחן נקי”. זה כלל פיתוחים שונים במערכות הכנסת, הסבות נתונים ועוד. זה כלל גם שדרוג והטמעה של מספר מערכות מרכזיות מאוד, תהליך שדרש מעורבות וליווי מצידנו – החל מפיתוח ממשקים, דרך פיקוח וסיוע בעבודה מול המשתמשים וכלה בבדיקות קבלה.

העבודה מול ספקים חיצוניים היא לא קלה. שעות העבודה שנדרשנו להשקיע היו רבות בהרבה ממה ששיערנו בתחילה, וזה הצטרף ללוחות הזמנים הצפופים ממילא. זה גם נתן לי הזדמנות מצויינת לראות את ההבדל בין ספק שעובד בצורה מקצועית, יעילה ונותן רמת שירות גבוהה מאוד, ובין ספק שעובד בצורה שאפשר להגדיר אותה רק כירודה.

נעזוב את הסוג השני כרגע, נתרכז במחמאות. חברת eType – אומניטק (תהרגו אותי אם אני מבינה את יחסי הכוחות בניהם), העמידה פה מערכת תמלול פרוטוקולים מהקלטות דיגטאליות.  הפיתוח נעשה ברמה טובה, בעיקר יחסית לזמן הקצרצר שעמד לרשותם, ובשיתוף יוצא מן הכלל של המשתמשים. היא הופעלה לראשונה הערב, תוך כדי מליאת הפתיחה, ובדקות אלו ממש התפרסם הפרוטוקול הראשון. אמנם, בניגוד למה שפורסם בדה-מרקר, לא יהיה כרגע פרסום של פרוטוקול מסונכרן עם מדיה (מסיבות שונות ומרתקות שאין לי אפשרות לפרט), אבל המערכת עובדת יפה, המשתמשים מרוצים, פשוט הצלחה.

מה עכשיו? עכשיו “אחרי החגים”. יש הרבה מאוד חובות שהצטברו על השולחן ולא הספקנו לטפל בהן בחודשים האחרונים, וכן שאריות של משימות שעדיין יש להשלים בשבועיים הקרובים. אבל העיקר מאחורינו. אפשר לנשום לרווחה, והכי חשוב – בשבוע הבא, חופש.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page