top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

מרק בטטות וג’ינג’ר

הפוסט הזה מצטרף לפרוייקט בוחשים בקלחת שיזמו תופינים ובצק אלים. איך הצלחתם לסדר לנו כזה גשם? כל הכבוד.

במרק הזה, או לפחות גירסה שלו, התאהבתי לפני 10 שנים במסעדת סאקורה בירושלים. מאז ניסיתי כמה וכמה מתכונים, עד שהגעתי למתכון הזה שמצליח להעביר את הטעם, לא מסובך מדי להכנה וכמובן, דל שומן.

אני אוהבת במיוחד לאכול אותו בימים גשומים, כשהוא מוגש רותח ולצידו כמה פרוסות עבות של לחם כפרי כהה. אחרי מרק הזה אני לא צריכה יותר שום דבר. יש פה כ-6 מנות, אבל פליקס ואני בדרך כלל מחסלים אותו בעצמנו.

החומרים: 1 ק"ג בטטות 2-3 גזרים 1 בצל 1 כף שמן 1 ליטר מים 1.5 כוסות חלב 1% שומן 1 כף קמח 2 כפות סוכר חום

שורש זנגוויל טרי (ג’ינג’ר בשבילכם) 1/4 כפית אגוז מוסקט מגורר מלח ופלפל 1 כף אבקת מרק זך

אופן ההכנה: מחממים כף שמן בסיר גדול. קוצצים את הבצל ומטגנים עד שמזהיב. במקביל קולפים וחותכים את הגזר לקוביות קטנות ואת הבטטות קולפים וחותכים לקוביות קצת-פחות-קטנות.  שמים בסיר עם מים עד לכיסוי ומבשלים כ-30 דקות עד שמתרכך.

מקלפים את שורש הג’ינג’ר ומגררים בפומפיה, כמות של 2 כפות. אל (!) תתפתו לקחת אבקת ג’ינג’ר, או ג’ינג’ר קפוא. זה פשוט לא אותו דבר, ובמקרה של המרק, הזה בלי הטעם של הזנגוויל זה סתם מרק כתום.

מסננים את הירקות מהנוזלים, אבל לא שופכים אותם. במעבד מזון טוחנים ביחד את הירקות המבושלים ומוסיפים, קמח, סוכר ותבלינים, כולל הזנגוויל. מוסיפים כמחצית מהמים. כשהופך למחית חלקה ונוזלית, מעבירים לסיר ומוסיפים את יתרת המים ואת החלב. מביאים לרתיחה ומים מנמיכים את האש ומבשלים עוד כ-15 דקות. טועמים ומתקנים תיבול אם צריך.

ערכים תזונתיים (לכל התבשיל): קלוריות: 1328 חלבון: 28.5 גר’ שומן: 22 גר’ פחמימות: 251.8 גר’ כולסטרול: 10.8 מ"ג סיבים תזונתיים: 9.2 גר’ % קלוריות שמקורן בשומן: 14.9%

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page