top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

מיקרוסופט לארגונים, הדור הבא

אני יושבת עכשיו במליאת כנס Be Next של מיקרוסופט, שמשיקים סדרה של מוצרים לאנטרפרייז: Windows 8, Windows Server 2012, SQL Server 2012 ו-System Center 2012. ההשקה הזאת נעשית תחת הכותרת של 4 מושגים עיקריים שמיקרוסופט רואה כמפתח להצלחה:מושג be Smart – טיפול בצד המידע ובעיקר big data; מושג be Fast – תגובה מהירה וככל האפשר בזמן אמת; be Connected – להיות ככל הניתן מחובר למכשירים שונים ובמקומות שונים; ולבסוף be in Control – שליטה בכל הבלגן הזה..

אני אתייחס לנושאים שמעניינים אותי, יסלחו לי כל אנשי התשתיות שבקבוצה 🙂

לפני המליאה הזכיר אורן קנדל, ה-CTO של מיקרוסופט, מגמות בשוק ה-IT ובעולם בכלל, שמנחות את התפיסה של מיקרוסופט, בניהן נושא ה-big data, כולל ה-internet of things שמהווה אתגר בהיבט המידע שמיוצר וכן השליטה והחיבור בין כל המכשירים וההתקנים; מחשוב ענן על צורותיו השונות; social computing נכנס חזק לאנטרפרייז גם מבחינת הצורך לגשת למידע שזורם בסביבות האלו וגם מבחינת הרגלי השימוש של העובדים בארגון; אפליקציות מבוססות html5 שמאפשרות לספק שירותים במכשירים שונים בצורה פחות-או-יותר אחידה.

המליאה נפתחה במיצג ריקוד (!) על רקע סרטון של דימויים חזותים מעולם עיצוב המטרו שמיקרוסופט אימצה. הזכרתי לעצמי איפה אני נמצאת והסתגלתי למתקפה שיווקית. דנה שוגרמן סיפרה על be Smart, נושא ה-big data. מטופל בעיקר ע”י שיפורים ב-SQL server, ששיפר הן ביצועים ואוטומציה, וכן יכולות ויזואליזציה מרשימות שמוטמעות במוצר. דגש משמעותי ניתן על מהירות התגובה והיכולת לספק אנליזה בזמן קרוב מאוד לזמן אמת. אחת הדוגמאות המעניינות שהיא הזכירה היה ה-WorldWide telescope – פרויקט של ה-R&D של מיקרוסופט שאוסף מידע אסטרונומי מטלסקופים רבים, ומאפשר לייצר הדמיה ממידע שמגיע מהם. המטרה היתה לעבוד עם סביבה של big data אמיתי. פותח כולו על מוצרי מיקרוסופט. הפרויקט פתוח באינטרנט וכל אחד יכול להשתמש במידע שלו. מדליק ומרשים מאוד. אגב, התמונה המצורפת היא מסיור התוכנה שתכנן ילד בכיתה ה’ על בסיס המערכת.

בהקשר של מחשוב ענן, שרת Windows Server בגירסה החדשה מאפשר עבודה הן בענן ציבורי והן כענן פרטי. התפיסה, לדברי אורן קנדל היא לאפשר מעבר הדרגתי לתצורת ענן: “ evolution not revolution”.

עירית זינגר הציגה את Windows 8 עם עיצוב המטרו החדשני שלו, שמותאם גם לטאבלטים (גם ממשק ה-windows המוכר עדיין קיים). יובל שיין דיבר על היכולות של המוצר הזה בארגונים, שמאפשר למשל לקחת את כל מערכת ההפעלה ב-disk on key כדי לאפשר לעובדים לקחת איתם את המחשב גם הביתה, כולל יכולות חיבור מרחוק. windows 8 אמור לשפר את החוויה המעצבנת של מעבר בין מכשירים שונים – התפיסה היא שמשתמשים ב-device אחד, כל פעם עם חיבורים למכשירי קצה אחרים, כדי לספק יכולות של עבודה מול מחשב לעומת עבודה בטאבלט. הוא הצהיר שבעוד כמה חודשים למיקרוסופט תהיה מערכת הפעלה אחת לכל סוגי המכשירים, והפיתוח ייעשה פעם אחת עבור כל המכשירים. לדעתי, אם זה ימומש כמו שצריך, זה ישנה את המשחק ויתן תמריץ משמעותי לארגונים לבחור בניידים מבוססי windows 8 עבור העובדים שלהם.

Reginald Hutcherson הציג את ה-Windows Phone (על מכשיר של נוקיה, כמובן). העיצוב גם הוא עיצוב מטרו. המוצר כולל יכולות של אופיס, לינק ואפליקציות נחמדות שפותחו למכשיר.

JP Wollersheim הציג כחלק מתפיסת ה-NUI יישומים מדליקים לקינקט בתחומים שונים. למשל, איך לאפשר לרופא שנמצא באמצע פרוצדורה רפואית או ניתוח, לקבל מידע ממחשב שנמצא מולו, מבלי לגעת בו, או שימוש בקינקט ליצור חדר מדידת בגדים וירטואלי. cool. אני רוצה כזה במטבח שלי, בבקשה (בלי אצבעות דביקות על אפליקציית המתכונים…)



Virtual fitting room

אחריו דיבר Rick Rachid, מנהל מרכז המחקר של מיקרוסופט שסיפר על הפעילות של מרכז המחקר והראה דברים מדליקים שהם מפתחים, למשל משהו שנקרא Cliplets, שמאפשר להוסיף תנועה לתמונות סטטיות.



פרויקט נוסף שהזכיר הוא ChronoZoom – פיתוח שמאפשר להציג כמויות גדולות מאוד של מידע ע”פ ציר זמן ולתחקר אותו בכל מני רמות.


בצמוד למליאה היתה תערוכת שותפים שהציגה הרבה מאוד פתרונות של שותפים של מיקרוסופט, על בסיס המוצרים האלו – ואחרים – של מיקרוסופט. גם למטריקס כמובן יש דוכן בתערוכה, והוצגו בו 3 פתרונות מעניינים שלנו. עליהם אספר בפוסט נפרד.

כמה הערות – אני נמצאת פה היום לא רק במסגרת תפקידי במטריקס, אלא גם כבלוגרית – חוויה משעשעת מכיוון שמיקרוסופט חיברו את התקשורת והבלוגרים לחבילה אחת, וקיבלנו במסגרת זו תדרוך פרטי ולא פחות חשוב, מקומות שמורים (עם חשמל!) במליאה.

והערה נוספת – אני כנראה צינית מדי, אבל אני לא יכולה לשמוע את כל הדיבורים על “מוצרים מרגשים” ו”אתם מוזמנים להתאהב” מבלי לגחך. אי אפשר למכור מוצר בלי כל הדיבור השיווקי המעושה הזה?

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page