top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

מי יש לו ריבה כזו?

מטבח חדש עושה לי חשק לעשות דברים חדשים. ריבות זה משהו שתמיד רציתי לעשות אבל אף פעם לא הגעתי לזה, ואחרי שניסיתי את כל הריבות הפשוטות, הגיע הזמן לעשות כמה נסיונות. אחת מהן, מתוקה להפליא אבל נהדרת, היא זו:

ריבת תות שדה ואגסים

החומרים: 1 ק”ג תותים 2-3 אגסים 1 ק”ג סוכר

אופן ההכנה: מנקים את התותים. מקלפים את האגסים, מסלקים את הליבה וחותכים לפרוסות דקות ככל הניתן. מערבבים עם הסוכר ומניחים לעמוד כשעה. מחממים עם אש בינונית-קטנה עד שמגיע לרתיחה וממשיכים לבשל על אש קטנה כשעה נוספת. מצננים, וחוזרים על פעולת הבישול ביום למחרת.

לאחר שמתבשל כשעה, מכניסים לצנצנות: ממלאים את הצנצנת עד לקצה ועוד קצת, סוגרים ומהדקים את המכסה. הריבה אמורה לגלוש החוצה – אם היא לא גולשת סימן שלא מילאתם מספיק. אחרי שמהדקים את המכסה, הופכים את הצנצנת כך שהמכסה למטה. מניחים לצנצנות להתקרר כך. הפעולה הזו משיגה שתי מטרות – גם חיטוא של הצינצנות, וגם יצירת ואקום. הריבות נשמרות בארון ללא קירור למשך תקופות ארוכות ביותר. מומלץ להשתמש במגבות רטובות, הן מתחת לצנצנות והן במקום כפפות, בשביל למנוע כוויות ולכלוך.

ערכים תזונתיים: קלוריות: 4501 חלבון: 8.3 גר’ שומן: 5.3 גר’ פחמימות: 1103 גר’ כולסטרול: 0 מ”ג סיבים תזונתיים: 11.9 גר’ 1% קלוריות שמקורן בשומן

טעים מאוד על לחמניות טריות, אבל מצויין גם עם לחם חיטה מלאה, או סתם ביסקוויטים.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page