top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

מי בתור להשתלת טביעת אצבע?


קידמה היא דבר מדהים. איפה היינו היום בלי מים זורמים, חשמל, דפוס, תחבורה, תקשורת? אנחנו חיים חיים ארוכים יותר, בריאים יותר. יש מי שיגיד עשירים ומעניינים יותר. אולם בראשית המאה ה-21 אנחנו יודעים גם שלכל דבר יש מחיר, ולפעמים המחיר גבוה מאוד. אנחנו גם יודעים התפתחויות טכנולוגיות, והמחיר שהן גובות, לרוב אינן הפיכות. קידמה טכנולוגית הביאה אותנו לשלם מחירים סביבתיים, בריאותיים וחברתיים גבוהים מאוד. לפעמים רק בחלוף שנים רבות אנחנו מבינים את היקף המחיר ששילמנו, בגלל יישום חסר מחשבה של פתרון טכנולוגי כזה או אחר.

לטכנולוגיה ביומטרית יתרונות לא מעטים, נכון. האם הרווח שבצד הקמת מאגר ביומטרי מרכזי עולה על המחיר והסיכון הפוטנציאלי שבצד הקמתו? אנחנו לא חייבים ללכת לתסריטים שיש מי שיאמר שהם “פרנואידיים”. לדעתי, הספק לבדו, והסיכונים שטמונים בהקמת מאגר כזה, מחייבים עצירת התהליך, ולו לצורך ביצוע בחינה בת מספר שנים שתבדוק את ההתפתחויות השונות בעולם בנושא זה, ואת יכולתם של גורמי ממשלה וביטחון שונים שאמורים להיות אמונים על תפעול המאגר, להוכיח את יכולתם לעמוד במשימה מסוג זה.

אני לא יודעת האם נכונים החשדות שהעלה אפי פוקס בבלוג של גל מור, לגבי החשד שלמאיר שטרית יש מניעים לא כשרים בקידום החוק. אני רוצה לקוות שלא, אבל לא אתפלא אם כן. גם אם לא, אני בטוחה שמדובר בשאלה שמחייבת עצירה של התהליך.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page