top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

מחשבון תזונה משופר, ומתכון על הדרך

אחד הכלים הכי שימושיים עבורי הוא מחשבון התזונה. זה מחשבון שמאפשר להכניס רשימה של מצרכים או מאכלים, וכך להעריך האם מתכון או ארוחה, עומדים בתקן והם דלי שומן. אני משתמשת בו כשאני מנסה מתכון חדש, או כשאני מנסה לעשות דיאטה למתכון קיים.

משך זמן רב השתמשתי במחשבון באתר אולימפוס. לפני כמה חודשים, הקימו מפתחי המחשבון המקורי, עמי ואדיר עיני, אתר בריאות בשם גולינגו. באתר יש מאמרים ומידע ומחשבונים שונים, וכמה כלים שאני מצאתי מאוד שימושיים. העיקרי שבהם, הוא גירסה חדשה של מחשבון התזונה.

במחשבון התזונה המשופר יש הרבה מאוד מצרכים וחומרי גלם, הרבה יותר מאשר במחשבון הקודם, ועמי היה נחמד מאוד ודאג להוסיף מצרכים נוספים כשביקשתי זאת ממנו. גם מידת ההגשה, או כמה צריך לקחת מכל מצרך, הרבה יותר אינטואיטיבי. החל מהאפשרות לבחור מידה של כוס, כף או כפית, וכלה באפשרות לבחור יחידה – למשל חלבון ביצה.

תוך כדי הוספת המצרכים נבנית רשימת הערכים התזונתיים, וכן מוצג גרף עם התפלגות המרכיבים התזונתיים והקלוריות במאכל. הבדיקה של 30% קלוריות שמקורן בשומן, הופכת הרבה יותר קלה.

האתר לא נטול בעיות, ובהחלט יש מקום לבצע כמה שיפורים, בעיקר בתחום השימושיות. יחידות המדידה מגבילות לפעמים (למשל, בהרבה מתכונים יש כוס וחצי סוכר – בשביל להכניס את זה אני צריכה לחזור לגרמים ולא יכולה להשתמש ביחידת המדידה "כוס"). כשבוחרים גרמים, הגיוני לאפשר את המידה "15 גרם", לאור העובדה שעבור מצרכים רבים, כף אחת מכילה 15 גרם בדיוק. היכולת להזין ערכים ולשמור אותם לשימוש עתידי היא מצויינת, אבל לקח לי הרבה זמן לגלות לאן בדיוק נשמרים התפריטים/מתכונים שאני מזינה.

עם זאת, היתרונות עולים בהרבה על החסרונות. בשורה התחתונה, מומלץ בחום.

ועכשיו, אחרי שעבדנו, נאכל משהו. זו גירסה דלת שומן לפאנקייקים האהובים על הילדים שלי, שזוללים אותם בשמחה (רות סירקיס במקור). המתכון לוקח בחשבון גם את השמן שמשמש לטיגון. הטיגון צריך להתבצע כמובן במחבת טפלון ויש להשתמש בכמויות מזעריות בלבד של שמן. מה שאני עושה זה מודדת את כמות השמן לטיגון לתוך צלוחית, ומשתמשת במברשת בישול בשביל לקחת כל פעם טיפטיפונת ולמרוח על המחבת.

פאנקייקס

החומרים: 1 כוס קמח 2 כפיות אבקת אפייה 2 כפות סוכר ביצה אחת 2 חלבונים 1.25 כוס חלב 1 כף שמן קנולה 1 כפית תמצית וניל

לטיגון – עד 2 כפיות שמן. אופן ההכנה: 1. מערבבים בשתי קערות, חומרים "רטובים" ו"יבשים" 2. מאחדים את התערובות בעדינות. לא לערבב יותר מדי – רק שהקמח כולו יהיה רטוב. 3. משמנים מחבת טפלון במעט מאוד שמן ומטגנים כמות קטנה. 4. כשמתחילות להווצר בועות, הופכים ומטגנים עד שהצד השני מזהיב.

ערכים תזונתיים לכל התבשיל קלוריות: 968 חלבון: 37.5 גר’ שומן: 32.4 גר’ פחמימות: 131.2 גר’ כולסטרול: 225.2 מ"ג סיבים תזונתיים: 0.3 גר’ % קלוריות שמקורן בשומן: 30%

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page