top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

לתשומת ליבם של עורכי האתרים

הקלקתי לצפות בסרטון שנקרא “סימולטור 892“, שמדגים איך תיראה חווית הגלישה שלנו עם אינטרנט מצונזר, ובין היתר קובר את אתר תפוז שלא יוכל לתפקד יותר. בפשטות – חוסר היכולת להפריד בין סוגים שונים של תוכן, יביא לכך שתכנים לגיטימיים יצונזרו לצד תכנים המוגדרים בעייתיים.

הנה דוגמא מצויינת. כשנכנסתי לדף, ראיתי לצד הסרטון רשימה של סרטים נוספים שמוצעים לי לצפיה. שימו לב לסרט הראשון ולסרט האחרון ברשימה.

צילומסך מאתר flix

ובכן, יש פה בעייה הגעתי ל-flix כדי לצפות בסרט שהוא תמים לגמרי ואין בו שמץ של פורנוגרפיה. לא יכולתי לצפות לכך שזה יהיה מה שאראה. מה יעשה מי שמעוניין למנוע מילדיו (או מעצמו) לראות תמונות כאלו? יפסיק להכנס ל-flix?

מה עושים? אתרים רבים בעולם בהם פועלים מנגנונים של הצפת תכנים, כגון flickr ו-youtube, משקיעים משאבים ומפתחים מנגנונים שמסייעים לשמור על סביבה נקייה. החל מתיוג של תכנים מסויימים כמתאימים מגיל מסויים ומעלה, המשך בכך שתכנים שסווגו כפורנוגרפיים/ אירוטיים, יופרדו מתכנים אחרים. אי אפשר לבדוק כל תמונה או כל סרטון, ולכן הגולשים עצמם יכולים לסמן פריט תוכן כ”בלתי הולם” ואז מנהלי האתר יכולים לבדוק אותו ולהגיב בהתאם.  התכנים ה”בעייתיים” לא מצונזרים ולא מוחרמים, אבל הם מוצגים בצורה כזו שרק מי שמבקש אותם בצורה יזומה, יקבל אותם. הגישה הזו מאפשרת להינות משני העולמות.

לדעתי זו אחריותם של מנהלי ועורכי אתרים, להבטיח שהפרדה כזו אכן תתקיים*. הפרדה כזו תאפשר להורים לתת לילדיהם לגלוש באתרים ללא חשש, ובאותה העת יהיו כל סוגי התכנים זמינים למי שמעוניין בהם.

* למען הסר ספק, אין בך להוריד ולו קמצוץ מהאחריות שלי כהורה, ללוות את הילדים שלי והגיב בהתאם כשהם נתקלים בתכנים כאלו, אם ברשת ואם מחוץ לה (נגיד, בפרסומות…).

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page