top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

לחמניות זיתים


אני מאוד אוהבת לאפות לחם. לא סתם בחרתי לעצמי דיאטה שבה אני יכולה לאכול פחמימות כרצוני…

בערב ראש השנה, המיקסר הותיק שלי התאבד בקפיצה מהמדף שלו. לאחר קבורה הולמת ותקופת אבל קצרה, הזמנתי לעצמי מיקסר חדש, תעשייתי למחצה, שיהיה לי כיף להשתמש בו לצורך לישת בצקים.

היום חנכתי אותו. במחצית הבצק אפיתי לחמניות שהמשפחה שלי מאוד מאוד אוהבת, ובחצי השני עשיתי נסיונות שהוכתרו בהצלחה רבה, והתוצאה לפניכם.

לחמניות זיתים

אני אוהבת להשתמש בבצקיצי של קיצי מפורום אוכל ב-ynet. כאן הבאתי את החומרים בכמות המתאימה ל-12 לחמניות, אבל אפשר פשוט להכין בצק מקילו קמח, ולהקפיא חלק, או לאפות דברים אחרים. (תמיד תוכלו להכפיל את כמות הזיתים והבצל…).

החומרים: בצק: 1/2 ק”ג קמח לחם (שטיבל מס’ 2) 1 כף גדושה שמרים מיובשים 1/2 כף מלח 3 כפות סוכר 1/4 כוס שמן קנולה 1-1.5 כוס מים חמימים

100 גר’ זיתים שחורים מגולענים 1 בצל בינוני 1 כף שמן לטיגון ביצה טרופה לציפוי שומשום/ קצח

אופן ההכנה: מערבבים את חומרי הבצק חוץ מהמים. מוסיפים את המים בהדרגה תוך כדי לישה, עד שמתקבל בצק גמיש ורך. כמות המים שתידרש עשויה להשתנות, כך שלא צריך להוסיף בבת אחת את כל הכמות. ממשיכים ללוש עוד 5 דקות.

מכסים את הקערה בשקית ניילון, מניחים להתפחה במקום חמים עד שהבצק יכפיל את נפחו.

בינתיים פורסים את הבצל ומטגנים עד שיזהיב. את הזיתים חותכים לפרוסות או קוביות.

מוסיפים את הבצל המטוגן ואת הזיתים לבצק, ולשים עד שיהיו מפוזרים בתוך הבצק בצורה פחות-או-יותר אחידה. לפעמים צריך להוסיף עוד קצת קמח. מכסים ומניחים שוב להתפחה עד להכפלת הנפח.

מחממים תנור ל-180 מעלות.

צרים מהבצק לחמניות קטנות עגולות. מניחים על תבנית שטוחה עם נייר אפיה, מכסים במגבת ומניחים להתפחה נוספת, עד להכפלת הנפח.

טורפים את הביצה ומורחים בעדינות על הלחמניות בעזרת מברשת אפיה. מפזרים על הלחמניות שומשום או קצח (או שניהם – לפי הטעם).

אופים כ-30 דקות, עד שהלחמניות מוכנות. מוציאים, מצננים וזוללים.

ערכים תזונתיים (עבור כל לחמניה): קלוריות: 230 חלבונים: 4.9 שומן: 7.5 פחמימות: 35.5 29% קלוריות שמקורן בשומן

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page