top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

ואף על פי כן, סוב יסוב

לפני כמה ימים סיפר לי נועם על שיעורי מדעים. הם לומדים מושגים אסטרונומיים, נושא שמרתק אותו במיוחד. אז דיברנו קצת על הנושא ובין היתר דיברנו על סיבוב כדור הארץ – סביב השמש וסביב עצמו, ועל סיבוב הירח. כשציינתי שגם הירח מסתובב סביב השמש וסביב עצמו, טען נועם בלהט כי הירח אינו מסתובב סביב עצמו, כך אמרה המורה.

“יכול להיות שהמורה טעתה”, אמרתי לו, “אבל הירח אכן מסתובב גם סביב עצמו”. ואז הגענו לחוג ג’ודו, וכל העניין נשכח. לפחות, אני שכחתי.

היום הלכנו ליום הורים בבית הספר. נחת מזוקק: נועם תלמיד טוב, משקיע, משתתף, מקבל ציונים טובים, משתפר כל הזמן. המחנכת קראה את חוות הדעת של המורות השונות, וכשהגיעה למורה למדעים, קראה את חוות הדעת שלה ואז אמרה בחיוך שהמורה למדעים גם מוסרת שהיא בדקה, ולא – הירח לא מסתובב סביב עצמו.

הקפה סינכרונית

הקפה סינכרונית, מקור: וויקיפדיה


מסתבר שבשיעור שהתקיים בשבוע שלאחר מכן, נועם אמר בכיתה שהירח מסתובב גם סביב צירו, והמורה אמרה שתבדוק. היא בדקה וזו היתה המסקנה. בשלב הזה כבר התחלתי לפקפק בעצמי. אמרתי שזה נחמד שאנחנו צריכים לבדוק את עצמנו, ושנקרא על זה בבית, ואכן פתחנו וויקיפדיה מיד עם הגיענו הביתה, כדי לוודא שלא התבלבלתי. למרבה ההקלה, האנציקלופדיה החופשית אישרה את מה שזכרתי – הירח מקיף את עצמו, הקפה סינכרונית.

כדי שלא לשלוח את הילד לקרב התנצחויות מול המורה, הסברתי לו מה זה אומר, כולל הדגמה עם תפוח וקלמנטינה. מאוחר יותר מצאתי סרטון שמדגים מצויין את הרעיון. אחר כך לקחתי קובץ word וערכתי במהירות את המידע שמסביר מה זה אומר. הדפסתי ונתתי לנועם, שפשוט יתן למורה.



אני רק מקווה שהמורה תקבל את הפינגפונג הזה ברוח ספורטיבית, ותדע להעריך את הרצון ללמוד ולא תחשוב שזו התנצחות…

עדכון: דיברנו עם המורה, שאמרה שנועם מוזמן לדבר על זה בכיתה. היום אמנם נועם הציג את הנושא בכיתה, והמורה נתנה לו ציון בונוס בזכות זה ותלתה את דף ההסבר שהכנו במסדרון. כל הכבוד לנועם וכל הכבוד למורה!

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page