top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

העתיד, עוד מעט

חלקכם בטח פגשתם כבר את הסרטון המדליק של חברת קורנינג, החברה שאחראית ל-gorilla glass – הזכוכית שמשמשת ליצירת מסכי המגע בסמארטפונים רבים. עכשיו קורנינג מציגה את החזון שלה לעתיד (לא רחוק כל כך) שבו ממשקי תצוגה ומסכי מגע יהיו חלק בלתי נפרד מהחיים והיום יום שלנו, לא רק בסמארטפון.

התגובה הראשונה שלי היתה “וואו”. השניה היתה “רוצהההה!!!” – תצוגת מחשב עם מסך מגע במטבח, זו פנטזיה שלי כבר שנים. ספרי בישול  ומחברות מתכונים הם דבר מיושן שאבד עליו הכלח. אבל לנהל את המתכונים במחשב ואח”כ להאלץ להדפיס את המתכון כדי שאוכל להשתמש בו, נראה כמו בזבוז מטורף, לא? שלא לדבר על היכולת לבצע חיפוש ולשלוף מתכון או טיפ בישול תוך כדי העבודה במטבח.  רק בשונה מקורנינג, אני הייתי עושה את זה בתצוגה על הקיר. נכון שהם “הרשו” לבנות לשים את הנעליים (המבריקות) על השיש, אבל אצלי בדר”כ צריך לעבוד כדי לפנות את השיש…

מאוד בולט לעין הנקיון. לא רק הבית הנקי והמסודר, אלא בעיקר הנקיון האפליקטיבי. קשה לי להאמין שהמציאות, כשתתרחש, תהיה כל כך נקיה. מספיק לראות את שפע האפליקציות והבלגן הויזואלי שיש לנו במחשב, בסמארטפון או בטאבלט. גם לגבי העיצוב הנקי אני סקפטית, סביר יותר שזה ייראה ככה. ככלל, יישומי מגע כמו אלו שמודגמים בסרטון מתאימים לסוגים מאוד מסויימים של פעילות, שהיא ברובה פעילות של צריכה ופחות יצירה, וגם אם יצירה – לא יצירה אינטנסיבית. עוד לא ראיתי הצעה ליישום עתידני שפותר את השימוש במקלדת ואת העבודה בישיבה מול המחשב.

דבר אחר שאהבתי הוא היכולת להעברת הפעילות בקלות ממכשיר למכשיר. כיום, אם התחלתי לעבוד במכשיר מסויים, אני לא יכולה לעבור תוך כדי שיחה/צפייה/קריאה למכשיר אחר, וגם הצורות שמאפשרות להעביר את הפעילות הן מוגבלות ומסורבלות. מאחורי הסרטון מסתתרת תפיסה שמפרידה בין ממשק המשתמש לצפייה וקלט, ובין המכשיר הפונקציונאלי שמאפשר אותה. בסרטון הם הניחו שהטלפון הנייד (או משהו כזה) הוא המרכז. אני רואה בעיני רוחי משהו פחות מסורבל, אולי משהו שנישא ברצועה על היד או הצוואר ויכול לעשות שימוש בהתקני קלט/פלט שונים – משהו נייד דמוי טלפון סלולארי בהיעדר כל פתרון אחר, או קיר תצוגה בגודל שני מטר כשזה אפשרי.

אם הייתי רואה את הסרטון הזה לפני 5 שנים, הייתי מחייכת ופוטרת אותו כפנטזיה עתידנית שאולי תקרה בעוד דור או שניים. היום זה נראה קרוב מאי-פעם. הטכנולוגיות כבר פה או ממש מעבר לפינה. כל מה שצריך זה מעוף ותקציב שיפוצים נדיב במיוחד.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page