top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

הכירו את השולחליכון

לפני 5 שנים חיפשתי פתרון יצירתי לגלישה באינטרנט תוך כדי אימון על מכשיר ריצה. נזכרתי ברעיון כשקראתי את  הפוסט שפרסם טל גלילי ובו הציג פתרונות להרכבת שולחן על גבי מכשיר ריצה. כשהחלטנו לקנות הביתה מכשיר ריצה חדש, היה לי ברור שגם אני רוצה כזה. היה לי גם ברור שלבד אין לי סיכוי לעשות דבר כזה. סיפרתי לבעלי מה אני רוצה ושלחתי לו את הפוסט של טל ואחרי שחשב קצת הציע פתרון שונה מכל הפתרונות שראינו.

הפתרון שיישמנו כלל מחשב נייד שמחובר למסך הטלוויזיה ועל ההליכון עובדים עם עכבר ומקלדת אלחוטיים. היה לנו חשוב שמשטח העבודה יהיה כזה שניתן להסיר אותו בקלות כשרוצים להתאמן על המכשיר בריצה או הליכה מהירה ולא רק ללכת עליו בניחותא. לשם כך יצרנו דלפק צר (או שמא מדף רחב) שמחובר בציר לקיר ואפשר להניח אותו על ההליכון לצורך השימוש. כך נולד השולחן הליכון, או השוּלְחַלִיכוֹן.

עוד מעט אתן הסברים מפורטים איך בנינו אותו, אבל קודם כל סרטון קצר שמדגים איך משתמשים בשולחליכון. מככבת בסרטון עמית וברקע ניתן לשמוע את יעל, תורמת את חלקה.




שלבי הבניה

תיאור הבניה נכתב בגוף ראשון רבים. חלוקת העבודה, יש לציין, היתה מאוד ברורה: הוא בנה, קדח, שייף, צבע וקילל ע”פ הצורך. אני צילמתי, העברתי כלי עבודה לבקשתו וסיפקתי הערות מתחכמות ברגעים הכי מעצבנים. אני חושבת שברור מאליו למי היתה התרומה הכי משמעותית.

עכשיו לתכל’ס: חיברנו לייסט לקיר (חתיכת עץ ששדדנו ממדף ישן של איקאה). הלייסט היה ברוחב המדף. לליסט חיברנו שני צירים. יצרנו שתי מגרעות בקצה המדף וחיברנו גם את המדף לצירים. בהמשך החלטנו לחזק את הצירים עם שני משטחי מתכת שחיברנו מעליהם. את המגרעות יצרנו כדי שהמדף יהיה צמוד לקיר במצב סגור.

DSCN2475
DSCN2478
DSCN2479 - Copy
DSCN2480

עכשיו היה לנו מדף שמחובר בצירים לקיר וניתן להנמיך אותו כדי להניח אותו על מכשיר הריצה כדי לייצר דלפק עבודה. עכשיו רצינו לוודא שהמדף יהיה מונח בצורה יציבה ולא יתנדנד כלפי מעלה או כלפי מטה בזמו השימוש. רצינו למנוע התנדנדות כתוצאה מתנועת המכשיר בזמן ההפעלה וכן למנוע רווחים בין המדף ובין ידיות ההליכון.

לצורך כך מצאנו ספוג קשיח שפעם היה שייך למשטח ריקודים (אילתורים היו מאוד חזקים פה), חתכנו שני טריזים והדבקנו אותם כדי לפצות על הידית האלכסונית של מכשיר הריצה. כמו כן חיברנו רצועת הארכה שתפור אליה אבזם לצורך קשירה לידית. את הספוג הדבקנו בעזרת דבק חליפות צלילה שבמקרה (או שלא במקרה) יש לנו בבית, אבל אני מניחה שגם דבק מגע יעשה את העבודה לא פחות טוב.

DSCN2489
DSCN2493
DSCN2497
DSCN2496

כאמור, רצינו שאפשר יהיה בקלות להסיר את המדף הזה כשהוא לא בשימוש. לקחנו רצועת הארכה נוספת עם אבזם וחיברנו אותה לקיר בשתי נקודות, כדי שתשמש כרצועה לקשירת המדף כשהוא לא בשימוש.

DSCN2500
DSCN2483
DSCN2485 - Copy

לבסוף שייפנו וצבענו את המדף ב-3 שכבות לכה. למען הנוחות התקנו עוד מדף צר לאורך הקיר, כדי שיהיה מקום להניח את המקלדת והעכבר כשאינם בשימוש, שלט של הטלוויזיה, טלפון ובקבוק מים.

החיבור של המחשב לטלוויזיה היה פשוט למדי. הגדרנו במחשב את הטלוויזיה כמוניטור שמתחבר ברזולוציה נמוכה יחסית (אחרת הכל קטן מדי מכדי שאפשר יהיה לקרוא מרחוק).

זהו, עכשיו הכל מוכן לשימוש.

image

נו, איך זה?

התפעול של השולחליכון, כפי שיכולתם לראות בסרטון, מאוד פשוט, יעיל ונוח. לגבי השימוש בו, תלוי מה רוצים לעשות. אם רוצים רק לגלוש, ובעיקר לקרוא, זה נוח במהירויות שונות. אני קראתי במהירות 4 קמ”ש. אם רוצים לכתוב או לעבוד עם העכבר, צריך לעבוד במהירות הרבה יותר נמוכה, בערך 1.5 קמ”ש. אחרת היד עם העכבר לא מספיק יציבה. המדף עצמו דווקא יציב מאוד. נראה מבטיח!

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page