top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

הדיאטה שלי – פוסט סיכום

בשבוע שעבר סיפרתי לכם בהתרגשות שהגעתי למשקל היעד שלי ולצד המחמאות שואלים אותי המון שאלות: מה עשית? איך עשית את זה? תני לי טיפים! זה בעזרת הספריי הזה? (לא, זה לא. אין לי מושג על מה את מדברת, אשה שאני לא מכירה במועצה המקומית). הפוסט הזה מנסה לענות בצורה מסודרת על רוב השאלות לגבי מה ואיך.

ליווי פסיכולוגי

הזכרתי את רות כמה וכמה פעמים. רות כהן, מעבר להיותה חברה, היא פסיכותראפיסטית מצויינת ואשה חכמה ומקסימה. היא מתמחה בין היתר בנושא של ירידה במשקל ומלווה אנשים בתהליכים של הרזייה ושמירה על המשקל. חוץ מזה היא עוסקת בנושאים נוספים, בעיקר טיפול בילדים וטיפול במי שסובלים מחרדה (מבוגרים וילדים כאחד).

ההחלטה לבקש את עזרתה של רות באה בעקבות נסיון טוב שהיה לי בעבר וזה הוכיח את עצמו מאוד. רות אמנם אינה תזונאית או דיאטנית, אבל באופן אישי לא הייתי זקוקה לזה ויש מספיק מידע שיכולתי למצוא ברשת או בספרים בתחום הזה. מצד שני, יש לה מספיק ידע ונסיון בכל מה שקשור בהרזייה, שהיא יכלה לתת לי לא מעט טיפים שמאוד עזרו. מה שהיא עשתה בעיקר היה לעזור לי לזהות ולהבין את המכשולים שאני עצמי מציבה בפני ונתנה לי כלים ופתרונות איך להתמודד איתם.

המפגשים ביננו היו בחלקם פנים אל פנים ובחלקם טלפוניים וזה עבד מצויין. נפגשנו בהתחלה בתדירות שבועית ואחר כך התדירות הלכה ופחתה עד שהפסקנו להפגש אחרי כ-4 חודשים, כששתינו הרגשנו שאין בכך צורך יותר.

המייל של רות: ruthruthc@gmail.com והטלפון שלה: 054-6436681. עדיף לשלוח מייל או סמס, כי הטלפון מושתק משך רוב שעות היום. השאירו פרטים והיא תיצור אתכם קשר.

בחירת תוכנית – דיאטת המדד הגליקמי


היה לי ברור שאני צריכה תוכנית תזונה מלאה. אני לא אוהבת תוכניות שהן יותר כמו מערך טקטי: שבוע תאכלי ככה ושבוע תאכלי ככה. אלו דיאטות שתופסות את תפקידן כקצרות טווח ומיועדות במקרה הטוב להורדה של כמה קילוגרמים עקשניים ולא 40 ק”ג כמו שאני רציתי להוריד. אני מעדיפה תוכניות שבעזרתן אני יכולה לתכנן לעצמי תפריט מגוון וארוך טווח.

אני מאוד מרוצה מהתוכנית שבחרתי, דיאטת המדד הגליקמי מאת ריק גאלופ. העקרונות לא מורכבים, היה לי קל ללמוד אותה וליישם אותה ובעיקר היא מאוד מאוד התאימה לי. קודם כל מהבחינה שהיא לא חייבה אותי לוותר על פחמימות לגמרי או לצמצם אותן לכמויות מגוכחות. חוץ מזה, התוצאות מעידות על כך שהיא היתה מעולה מבחינת הירידה במשקל. אני ממשיכה איתה גם עכשיו, כשהגעתי למשקל היעד. מבחינתי, זו תזונה שאני מוכנה להמשיך איתה הלאה ולא רואה אותה כתזונה זמנית, רק למטרת ירידה במשקל.

למרות זאת, אני חייבת להזכיר שלאנשים שונים עשויות להתאים תוכניות שונות. ויש הרבה מאוד כאלו. כשאני התחלתי, לקחתי לעצמי שבועיים שבמהלכם, לצד נסיון להקפיד על אכילה מסודרת, קראתי המון מידע על תוכניות דיאטה שונות והלבטתי עם רות עד שהתמקדתי בזו. הזמנתי את הספר כדי שלא להסתמך רק על מה שכתוב ברשת ואז התחלתי לעבוד ברצינות. גם הכנתי לעצמי עמוד שבו ריכזתי את הדברים הכי חשוב לזכור.

עוד ספר שאני ממליצה לקרוא הוא הספר “הרזייה שפויה” מאת סמדר פרגר. זו תוכנית שהשתמשתי בה בעבר והפעם החלטתי שהיא לא מתאימה לי, אבל היא מאוד עוזרת ללמוד להיות בלשי שומן והעקרונות שמתוארים בה סייעו לי גם בדיאטה הזו. חוץ מזה שהסיפור האישי של המחברת ריגש אותי ומאוד התחברתי אליו. קצת על הפרקטיקה יש גם פה בבלוג.

יומן אכילה


בתחילת הדרך, רות אמרה לי שוב ושוב שאני צריכה לנהל יומן אכילה. לבסוף אמרתי לה שזה ממש לא נוח לי והיא אמרה לי: “כשהתחלנו אמרת שאת מוכנה לעשות כל דבר כדי להצליח לרדת במשקל. עכשיו פתאום זה לא נוח לך?”

זה גרם לי לעצור ולהתאפס ולחפש לעצמי אפליקציה מתאימה ולבסוף בחרתי ב-MyFitnessPal. על האפליקציה שמצאתי כתבתי פה בפירוט ואני ממשיכה להשתמש בה גם היום, יום יום. מעבר לכך שהיא מאפשרת לנהל את עצם הרישום, היא לא רק סופרת קלוריות אלא מודדת את כל הערכים התזונתיים ומציגה את התפלגות מקורות הקלוריות שלי. במילים אחרות, אני רואה בקלות כמה מהקלוריות שאכלתי הן פחמימות, שומנים וחלבונים. זה מאוד עזר לי ברמה היומיומית והשבועית לדאוג לתזונה מאוזנת על פי העקרונות של הדיאטה. חוסך את כל החישובים המייגעים שקשה מאוד לעשות לטווח ארוך. וחוץ מזה, הממשק החדש שלהם לאנדרואיד ממש מוצלח 🙂 (גיקית נשארת גיקית)

מה לא עשיתי כדי לרדת במשקל

לא עשיתי ספורט. כלומר, כן התאמנתי קצת, אבל בצורה כל כך ספוראדית ומגומגמת שזה לא נחשב. מבחינתי היכולת לרוץ היא בונוס ופועל יוצא של הירידה במשקל ולא להיפך. זה לא אומר שספורט זה לא חשוב, זה רק אומר שאפשר גם בלי. אני דווקא רוצה לעשות ספורט בצורה יותר סדירה, להמשיך לשפר את הכושר ולחזק את השרירים. אני מקווה שכשהתזה תהיה מאחורי אוכל להתפנות לזה.

לא צמתי. לא הייתי רעבה. כן חיפשתי ומצאתי דרכים יצירתיות לא להיות רעבה אבל להשאר בתוך גבולות הדיאטה שלי.

לא השתמשתי בשום תכשירים, תרופות, ניתוחים, מוצרים, תה טבעי, תוספת סיבים תזונתיים או כל תכשיר קסם שמבטיח לרדת המון במשקל אם רק אצרוך אותו. הסיבות לכך מגוונות: ראשית, חלק גדול מהתכשירים האלו הם רמאות ותו לא. שנית, גם כאלו שמסייעים, מייצרים תלות בעייתית מאוד מבחינתי כי מדובר בתהליך ארוך טווח (שלא לומר – תמידי). ולבסוף, תהליכים רפואיים של ממש הם לא דבר שאני בוחרת בו בקלות ואם הצלחתי בלי זה, מה טוב. ברור לי שיש אנשים שלא מצליחים לרדת במשקל בלי סיוע של תרופות או ניתוחים, אבל למזלי ולשמחתי זה לא היה המקרה אצלי.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page