top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

דל שומן לכל המשפחה

לאחרונה אני לא לבד בנסיון לשמור על התזונה שלי, ובפעילות הגופנית. גם בעלי הצטרף וכמו תמיד אצלו הוא מראה הישגים יותר מהר ממני. אבל זה נחמד לעשות את זה ביחד.

עד לאחרונה השתדלתי להכין ארוחות צהריים שכללו מנות דלות שומן בשבילי ומנות “רגילות” בשבילו. הילדים היו בוחרים מה שבא להם מתוך הסה”כ. עכשיו אני מכינה במרבית הארוחות תפריט שהוא כולו, או רובו דל שומן, מה שמקל עלי מאוד. בשבת האחרונה אירחנו ואני הכנתי ארוחת צהריים דלת שומן למהדרין, ואפילו את הקינואה שחשבתי שרק אני אוכל, אכל האורח שלנו בתיאבון ובשמחה. בתפריט היה עוף אפוי ביין, תפוחי אדמה אפויים, קינואה וכמובן סלט ירוק מרענן.

מתכונים!

עוף ביין

החומרים ל-4 מנות: 4 כרעיים חצויים ללא עור ושומן 1.5 כוס יין לבן יבש 2 כפות חרדל ללא שומן 2 כפות קטשופ 2 כפות דבש 2 כפות רוטב סויה תבלינים: פלפל, פפריקה חריפה/מתוקה (לפי ההעדפה) מס´ שיני שום קלופות מס´ בצלצלים חצויים או בצל גדול פרוס 1 חבילת פטריות שמפיניון חתוכות לרבעים (אם קטנות לא צריך לחתוך)

אופן ההכנה: מרססים תבנית בתרסיס ומסדרים עליה את העוף והירקות. מתבלים היטב. מערבבים את היין עם החרדל, הקטשופ והדבש. שופכים על העוף. לכסות את התבנית בנייר אלומניום ולהכניס לתנור בחום גבוה (כ-200 מעלות). אופים בתנור שעה וחצי, במהלכה מוציאים מדי פעם את התבנית, הופכים את העוף או מפזרים את הרוטב ע”ג העוף.

ערכים תזונתיים: 610 קלוריות 11.5 גר’ שומנים 83.5 גר’ חלבונים 17 גר’ פחמימות 17% קלוריות שמקורן בשומן

תפוחי אדמה

במקביל זרקתי לתנור לשלושת-רבעי שעה כמה תפוחי אדמה ובצלים עטופים בנייר אלומיניום. אותם אפשר להגיש עם גבינת שמנת 3% או יוגורט 1.5%. למשקיעים אפשר להכין רוטב מהיוגורט עם קצת מלח, פלפל טחון טרי ועירית קצוצה.

קינואה עם בטטה*

אופן ההכנה: 1 כוס קינואה 1 כף שמן קנולה 1.5 כוס מים 1 בטטה מלח, פלפל, אבקת מרק עוף, כורכום

אופן ההכנה: מגרדים את הבטטה באמצעות פומפיה. מחממים כף שמן בסיר, מערבבים את הקינואה והבטטה, ומתבלים. במקביל מרתיחים את המים, ומוסיפים כוס וחצי מים לסיר. מביאים לרתיחה שניה. מעבירים לאש קטנה ומבשלים 15-20 דקות, עד שכל המים נספגו. רצוי לכבות ולהשאיר מכוסה כ-5 דקות לפני ההגשה.

* מתנצלת שאין ערכים תזונתיים. המחשבון של אולימפוס הפסיק לעבוד (אבוי!). אבל תאמינו לי שזה דל שומן.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page