top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

גיליתי את הסוד

הסוד של כפיפות הבטן!

טוב, לא גיליתי אותו בעצמי, אלא קיבלתי הסבר מפורט ממאמן הכושר שלי. אם רוצים לחזק את כל שרירי הבטן, בכל טווח התנועה שלהם, חשוב שלא להתמקד בסוג אחד בלבד של תרגילים.

רובנו מכירים את התרגיל הקלאסי של כפיפות הבטן: שוכבים על הגב, הרגליים כפופות, ידיים בצידי הראש ואנחנו מתרוממים עד לבירכיים. מי שמתאמן כל הזמן בצורה הזו, יגלה שהוא מאוד מאוד מתקשה בתרגילים שבהם טווח התנועה קטן יותר.

למשל, נסו את התרגיל הבא: שכבו על הגב, ברכיים כפופות ממש מעט, כמעט ישרות וידיים ישרות לצד הגוף. הרימו לאט את הראש והמשיכו להתרומם חוליה-אחר חוליה, תוך כדי שהידיים שלכם מושכות “לעבר הרגליים” ונשארות ישרות. התרוממו כך עד שהראש ישר ואתם רואים את כפות הרגליים שלכם. השארו כך שניה או שתיים, ורדו בעדינות חזרה למטה.

או נסו לבצע תרגיל עם הרגליים: שכבו על הגב, הכניסו את כפות הידיים שלכם מתחת לישבן כדי לתמוך בגב התחתון. עכשיו הרימו את הרגליים למעלה ל-90 מעלות, והורידו אותן בחזרה. כל הזמן שמרו שהרגליים יהיו ישרות וצמודות זו לזו. כמו כן, הקפידו כשאתם מורידים את הרגליים, שהן לא יגעו ברצפה, אלא ישארו כל הזמן באוויר.

התרגילים הקשים ביותר הם התרגילים הסטאטיים. למשל, להרים את הרגליים לזווית של כ-45 כשהן ישרות (לא לשכוח לתמוך בגב התחתון) ולהשאיר אותן כך באוויר חצי דקה או דקה. או להתרומם כמו בתרגיל הראשון שתיארתי, ולהשאר כך במשך דקה.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page