top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

בשירות הוד מעלתה


היום בדרכי הביתה גמרתי להאזין לספר נפלא: “

The Rook”, ספר הביכורים של הסופר הסופרת האוסטרלי דניאל או’מאלי.

הספר מגולל את סיפורה של אשה צעירה בעלת כוחות על, שהיא גם בעלת תפקיד בכיר בשירות החשאי העל-טבעי של הוד מעלתה, מלכת בריטניה. הארגון, המכונה שֵקֵיי (נכתב Chequy) מאתר ומטפח אנשים בעלי כוחות על שונים, ומגייס אותם לשירות הארגון, העוסק בהגנה על בריטניה ובנות בריתה מפני כוחות על-טבעיים שונים. גיבורת הסיפור, מיפאני תומס, מגלה שיש מי שרוצה לפגוע בה והיא נאלצת לחקור ולמצוא מיהו הבוגד בארגון שלה.

עלילת הסיפור מוצלחת ומעניינת ומצליחה לשמור על מתח במהלך כל הספר. אנחנו פוגשים דמויות מרתקות, אשר מצד אחד מחזיקות בכוחות על שונים ומצד שני סובלות ממגרעות אנושיות לגמרי.

לא פחות מרתקת היא הצגתו של הארגון, שמצד אחד מחזיק בכח אדיר ומצד שני סובל מחוליים בירוקרטיים שונים ומשמרנות ארגונית האופיינית לארגונים שנמצאים בסביבה מאות שנים. כל הארגון מתהדר בתארים שמקורם במשחק השחמט, וכך יש בראשו לורד וליידי  (במקום מלך ומלכה, כדי לא להעליב את אלו שעומדים בראש המדינה), ומכהנים בו בצמדים הצריחים (מכאן שם הספר – the rooks), הפרשים (מכונה בספר the chevalier, במקום the knight) והרצים (the bishops). שאר עובדי הארגון בעלי הכוחות המיוחדים נהנים מהכינוי המשפיל פיונים (the pawns). אחת מביקורות הקוראים באתר Audible.com נשאה את הכותרת “Harry Dresden meets English bureaucracy” ואני אימצתי את המשפט הזה מיד.

הספר קליל, כייפי, כתוב בצורה חריפה ואינטליגנטית. הוא גם מאוד מצחיק ולא פעם מצאתי את עצמי מתפוצצת מצחוק מהתיאורים שלה. למשל, בקטע מסוים היא מתארת את המבצע ארוך השנים של הארגון לאתר את בעל החיים שעליו דיברה שמועה עקשנית, כאילו הוא מסוגל לנבא את העתיד. לבסוף אותרה החיה וגיבורת הספר התכוננה להציג אותה בפני החצר (הנהלת הארגון):

“And so I found myself laboriously penning formal invitations to the members of the court to come dine at the Rookery tonight before observing the unbelievingly magical amazingness of the United Kingdom’s only oracular duck”

כהרגלי גם לספר הזה האזנתי כ-audiobook. הקריינית היתה סוזאן דרדן שבסה”כ עשתה עבודה טובה, אף כי הקריינות בתחילת הספר לא היתה מוצלחת במיוחד אבל בהמשך היא השתפרה מאוד. בעיקר הקריינית התמודדה יפה עם שלל המבטאים של דמויות שונות בספר.

לסיכום, ספר נהדר ומהנה מאוד. אני מקווה שיש כבר הוצאה שעובדת לתרגם אותו לעברית ואם לא, שווה לקרוא או לשמוע אותו באנגלית.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page