top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

בידיים, הך הך הך (פוסט מציל חיים)

רובנו למדנו איך לבצע החייאה, בשלב זה או אחר של חיינו. חלקנו דרך מד”א, חלקנו בצבא, חלקנו בקורסי עזרה ראשונה מאוחרים יותר. לא מדובר בפרוצדורה מורכבת מאוד, אבל בואו נודה על האמת – לא לגמרי טריוויאלית, ועבור רובנו, שאינם עוסקים בכך כל יום, הסיכוי שנתבלבל לא קטן. כמה עיסויים, כמה הנשמות, באיזה קצב? אמא’לה. יותר פשוט לצלצל למד”א ולא לעשות כלום.

מצד שני, מסתבר שאפשר לעשות משהו שהוא פחות מסובך ובכל זאת יכול לעזור להציל את הקורבן האומלל. מחקר שבוצע באריזונה במשך 3 שנים, ופורסם ב-2008 בדק את היעילות של שימוש בטכניקה שמוותרת על הנשמות ומתרכזת בעיסויים רצופים בלבד. הטכניקה הזו מתמקדת בשמירה על אספקת דם רציפה ללב ולמוח. המחקר הראה עליה פי 3 בסיכויי ההשרדות של נפגעים באירועים קרדיאליים (דום לב, התקפי לב וכו’).


ה- The American Heart Association  אמנם לא שינה את ההנחיות שלו לצוותי חירום, ומבהיר שיש צורך במחקרים נוספים, אבל עבור מי שאינם צוותי חירום (כלומר אני, אתה ואת), מדובר בטכניקה פשוטה וזכירה שתאפשר לנו, בכל מקרה בו אנחנו עדים להתמוטטות של מבוגר, לעזור לו, בלי להתבלבל.

כל זה מאוד מעניין, תגידו לי, אבל מה הקשר לבלוג הזה?

כחלק מהקמפיין שלהם להפצת הבשורה, ה-AHA מפעילים אתר שמנסה לשווק את השיטה בדרכים שונות. יש בו כמובן וידאו המתאר את השיטה והנחיות פשוטות וברורות ליישום שלה. בנוסף ניתן להוריד אפליקציה ל-iPhone ו-iPod עם  הסברים  ליישום  השיטה.


היועצים של ה-AHA מכירים כנראה את תיאוריית הכיף, ורצו להראות לנו איזה דברים מדהימים אפשר לעשות עם הידיים בלבד. הם מציגים סירטון חביב שמראה הליכה על הידיים, והדובדבן העיקרי הוא סימפוניית הידיים – אפליקציית פלאש בה אפשר לבחור את הסגנון והקצב, ולהלחין קטע מוזיקלי שמנוגן כולו ע”י הקשות ומחיאות כפיים.

עזבו את ההסבר שלי, עדיף שתבדקו את סמפוניית הידיים בעצמכם. לפתוח רמקולים!!

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page