top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

בואו נגיד את זה בקול רם: “בולשיט”

עושה רושם שמישהו חושב שאנחנו כולנו מטומטמים. הריבוע הכחול הקימו רשת מרכולים חדשה (?) בשם "מגה בול", ובדרך דופקים את הלקוחות של רשתות מגה הקיימות, וגם מוכרים לנו בולשיט בפרסומות.

לפני קצת יותר משנה הפך סניף "מגה" בישוב שלי לסניף של "מגה בעיר". המחירים שמעולם לא היו נמוכים, הפכו עוד יותר גבוהים. אולי כחלק ממגמת עליית מחירים כללית. לא יודעת. הערב נדהמתי לגלות עלית מחירים נוספת במוצרים רבים, בגובה שבין 10% ל-20%. לי נדמה, שעליית המחירים הזו קשורה איכשהו לכך שהריבוע הכחול פותח רשת מרכולים חדשה, "מגה בול".

הנה מה שהיה למנכ"ל הריבוע הכחול, זאב וורמברנד, להגיד על הרשת החדשה:

הלקוח הישראלי מפגין העדפה לחנויות המספקות מוצרים מוזלים. תת-הרשת מגה בול – מטרתה לגרום לצרכן להרגיש בטוח שהמחירים בה נמוכים על בסיס קבוע. "כולם אומרים ‘אצלנו זול’, ולא עומדים מאחורי ההחלטה. הרשת תציע מחירים נמוכים, אבל תיתן גם כלים ותעזור ללקוח לחסוך באופן אקטיבי. הלקוח יראה בחנות פשטות ושקיפות, ויתאפשר לו לבנות את הקנייה באופן חסכוני."

אגב, למי שדאג שהרשת החדשה תחסל את רשת מגה הקיימת, לוורמברנד יש מילות הרגע עבורכם:

רשת מגה לא תמחק לחלוטין – יישארו 18 חנויות. אלו חנויות שבנויות על מבצעים, לטובת קהל שרוצה את חוויית הקניה הזו

איזו הקלה. לרגע חשבתי שאצטרך לוותר על החוויה המדהימה של קניה בחנות הבנויה על מבצעים.

זה עסק יקר למתג ולפרסם 4 רשתות מרכולים. זה עסק יקר לתפעל הקמה של רשת חדשה. איך אפשר לממן את זה? אהה! פשוט נעלה את המחיר ברשתות הקיימות. לא, לא הרבה. 10%-20% צריכים להספיק לנו.

נשאלת כמובן גם השאלה, איך לשכנע את הציבור שמדובר ברשת באמת זולה? הרי כל יומיים קמה פה רשת מוזלת חדשה, לא? אהה! נמכור לציבור שאנחנו בעצם עוזרים להם! נחנך אותם. נארוז להם טיפים לצרכנות נבונה באריזה נוצצת (באדיבות משרד הפרסום שלנו) ניקח סלב שידוע בעקרונותיו המוצקים להוביל את הקמפיין, ונשכנע אותם שאנחנו, ורק אנחנו נדאג להם.

למשל, בפרסומות לרשת החדשה מבטיחים לנו שנוכל לדעת בדיוק כמה עולה יחידה של כל מוצר, ולא נצטרך לעשות חשבונות מסובכים. איזה רעיון מדהים! מהפכני! נכון שהחל מסוף השבוע כל המרכולים יהיו חייבים לסמן מחיר ל-100 גרם, אבל אף אחד לא צריך לדעת מזה, נכון?

די. באמת, די. לא כולנו מטומטמים, ומתישהו הציבור יבין שזה לא גשם שמטפטף עליו. באמת מספיק עם כל הבולשיט.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page