top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

איך אתר נולד?

מזמן שמתי לב שהרבה יותר קל לתכנן או לבנות משהו עבור אחרים מאשר עבור עצמך. אין לי שום בעיה לבוא ללקוח, לחקור ולזהות את הצרכים והאילוצים, להציע פתרונות ולתכנן מערכות או אתרים מצויינים.

זה אחרת לגמרי כשצריך לתכנן אתר אינטרנט עבור החברה שלך. כל אותם התלבטויות והתחבטויות, ופוליטיקות פנימיות (סליחה, רגישויות…) והתמודדות עם סוגיות שבדרך כלל אני שולחת את הלקוח לחשוב על זה ולחזור אלי, הופכים פתאום לבעיה שלי… לתכנן אתר שיציג נכון את החברה שלך, קצת דומה לכתיבת קורות חיים. נכון, אני לא עובדת לבד, אבל אני משוכנעת שכל מי שהיה שותף בתכנון הרגיש ככה.


אז אתמול עלה לאוויר האתר החדש של מטריקס, שהייתי מעורבת בהקמה שלו בשלבי התכנון הראשוני והאפיון. מטריקס היא חברה גדולה מאוד, כל כך גדולה שרוב הלקוחות מכירים רק חלק מהפעילות שלה. כל כך גדולה, שתוך כדי הקמת האתר גיליתי כמה אני לא יודעת על הפעילות שלה בעצמי, למרות 14 שנים מצטברות של עבודה בחברה.


התחלנו עם תכנון שמטרתו להציג באונליין את מה שמטריקס עושה אוף-ליין. התברר לנו שמדובר בהשקעה גדולה מאוד של הפקת תכנים, מעל ומעבר למה שכותבים ומפיקים היום, כדי שנוכל לכסות את כל הפעילות של מטריקס בפורמט כזה. ויתרנו – אחרי הכל, האתר אמור לשרת את החברה, לא החברה את האתר.


המשכנו לתכנון שמדגיש יותר את קווי הפעילות השונים של מטריקס. הסתבר לנו שזו חברה שיש לה יותר מדי מימדים מכדי שנוכל לשטח אותם ל-4 ואפילו 8 קווי פעילות. היינו צריכים משהו יותר גמיש. חיפשנו פתרון שיאפשר להעביר מסרים של של החברה ללקוחותיה, להציגאת כל המימדים של פעילות החברה ולחשוף את הגולשים באתר לפעילויות ותכנים שמפיקים בחברה.


לבסוף הגענו לקונספט הנוכחי, שמציג זה לצד זה את השירותים של החברה, מרכזי ההתמחות והמגזרים שהיא משרתת. כל הנושא של הזדמנויות עבודה מודגש הרבה יותר, בהיותו רלוונטי אחד מקהלי היעד המרכזיים של האתר. בנוסף, נתנו מקום מרכזי לאירועים ומאמרים באתר.


אחרי עוד כמה סבבים של שיפורים והנגשה, הגענו לאתר כפי שהוא:


אחד הדברים הנחמדים ששילבנו, והוא שווה כנראה פוסט בפני עצמו, מבוסס על שיתוף פעולה שלנו עם חברת מכ”מ שמפעילה פלטפורמת האזנה. אנחנו מציגים מידע עדכני שנאסף מכל הרשת בנושא מחשוב ענן, ומאפשרים לסנן אותו ע”פ נושאים וע”פ מקורות מידע. לכל מי שמתעניין בנושא ורוצה להשאר מעודכן, זה ממש מוצלח.


אז מה, לא תבואו לבקר?


את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page