top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

אז הוא אמר “מקולל” או “מקולקל”?

חלק גדול מהעבודה שלנו בכנסת נעשית "מאחורי הקלעים" ואינה חשופה, לא למשתמשים ובטח שלא לעולם הרחב. היום עלה לאוויר פרויקט שדווקא רלוונטי לכל הציבור ולא רק למשתמשים בכנסת.

בראשית הכנסת ה-18 סיפרתי על הפעלת מערכת תמלול פרוטוקולים מהקלטות דיגטאליות שפיתחה חברת e-type. היום הושק יישום באתר האינטרנט של הכנסת, שמאפשר לצפות בתוצרי המערכת הזו, בפורמט שמותאם לשימוש באינטרנט.

מאגר הפרוטוקולים כולל את הפרוטוקולים של ישיבות המליאה בכנסת ה-18, אשר הופקו במסגרת מערכת התמלול. עבור אתר האינטרנט, הותאמה המערכת לאפשר צפייה בוידאו באמצעות נגן מבוסס silverlight, ובמקביל טקסט המוצג על המסך. היופי של הפרוטוקול המסונכרן, הוא שבמקביל לסרט הוידאו שמתנגן, מסומן הטקסט הרלוונטי בפרוטוקול (קצת כמו קריוקי…).

אפשר לחפש מופעים של מילים בכל מאגר הפרוטוקולים, או לאתר מקטע מסויים בתוך הפרוטוקול עצמו. אפשר גם לדלג קדימה ואחורה בטקסט או בוידאו, ולסנכרן מחדש אותם כך שניתן לצפות בוידאו ולראות את הטקסט הרלוונטי מכל נקודה בישיבה. מערכת מאוד יפה – מומלץ.

protocol-e1.jpg

המערכת הוצגה היום במסיבת עיתונאים, ומנכ"ל הכנסת, דן לנדאו, הסביר כיצד המערכת משתלבת בתפיסה של הכנסת לגבי חובת מתן דין וחשבון לאזרחים ולבוחרים ולשקיפות מירבית. פרוטוקול הכנסת, כידוע, עובר תהליך של הגהה ועריכה, ולעיתים אף מורה יו"ר הכנסת למחוק קטע מהפרוטוקול. דברי הכנסת ימשיכו לעבור עריכה, אבל הפרוטוקול המסונכרן מנציח את הדברים כמות שהם, ובוידאו עדיין ניתן לראות ולשמוע את הדברים בדיוק כמו שנאמרו במליאה.

למשל, אם ח"כ מצוטט שלא כראוי, אפשר להכנס למערכת ולגלות שלא  כך הדבר. כמובן שזה יכול ללכת לשני הכיוונים, ומי שנאם במליאה יתקשה להתחמק ולומר "לא אמרתי". הסרט מנציח את המליאה בדיוק כפי שהתרחשה.

הפרויקט עצמו היה לא פשוט, אבל מעניין. התפקיד שלנו, צוות הפיתוח של HP בכנסת, כלל לחבר את כל הקצוות של הפרויקט, החל מפיתוח של ממשקים למערכות פנימיות ולאתר האינטרנט, והמשך בשילוב של המערכת באתר, בקרת איכות על התוצרים וכו’. ניצח על התהליך מנהל הפיתוח שלנו, עמנואל פילופ, שהשקיע שעות רבות של עבודה בפרויקט, יחד עם אלישבע אורלנסקי בפיתוח, ורותי בר ב-QA. כמובן, קרדיט רב מגיע לצוות הפיתוח של המערכת מטעם e-type, שהוביל אורן בר, יחד עם טל פדידה ואיציק פרופטה.

המערכת ב-beta, עם כל ההסתייגויות הכרוכות בכך. בהמשך יש כל מני תוכניות, שכוללות הרחבת אפשרויות האיתור במערכת, שילוב בחלקים אחרים של האתר,  העלאת מקטעים של הפרוטוקול המסונכרן תוך כדי המליאה (כרגע עולה רק הפרוטוקול המלא בסיומה) ועוד. צריך להיות מעניין.

עיקר שכחתי – מחפשים שם! למערכת יש היום שם לועזי, protocol-e, ומנכ"ל הכנסת פנה בבקשה לכלל הציבור, להציע שם עברי למהדרין עבור המערכת החדשה. אז קדימה, זה הזמן להתחיל להעלות הצעות.

את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page