top of page
  • תמונת הסופר/תאדוה לוטן

האם אנשים מסכימים לשימוש בטכנ' זיהוי פנים? דוח חדש בנושא

הדוח הבא צריך לעניין את משטרת ישראל, אבל לא רק אותם. מה מידת הלגיטימציה לשימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים?


לפי מחקר חדש של מכון המחקר האמריקאי Pew, יותר ממחצית המבוגרים, 56% מהנשאלים, סומכים על כוחות אכיפת החוק שיעשו שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים. פחות מכך סומכים על חברות טכנולוגיה, שזכו באמון של 36%, והכי פחות סומכים על המפרסמים, עם 18% אחוזים בלבד שמוכנים לאפשר למפרסמים לעשות שימוש בטכנולוגיות כאלו.


נבדקו מספר תרחישים, כגון שימוש בזיהוי פנים לצורך הערכת איומים בשטח ציבורי, מעקב ע"י בעלי בתים אחר אנשים שנכנסים ויוצאים מהנכסים שלהם, מעקב אוטומטי אחר נוכחות עובדים וזיהוי אופן התגובה של אנשים לפרסומים.

המחקר מצא שמרבית האנשים חושבים שמדובר בטכנולוגיות אפקטיביות. 74% מהנשאלים חשבו שטכנולוגיות זיהוי פנים מסוגלות לזהות בני אדם ספציפיים. כ-60% חשבו שהן מסוגלות לזהות מאפיינים כגון מגדר או גזע. ממצא מעניין נוסף הוא שאנשים ששמעו יותר על הטכנולוגיה מעריכים אותה כאפקטיבית, פי 2 מאשר אנשים ששמעו עליה מעט.


מעניין להסתכל על הפילוח לפי גילאים. רמת האמון וההסכמה לשימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים ע"י כוחות הביטחון עולה ככל שהנשאלים מבוגרים יותר. אצל הצעירים עד גיל 29, רק 42% הביעו אמון בכוחות אכיפת החוק ואילו מבין בני 65 ומעלה, 76% הביעו ההסכמה.


מעניין לראות שאין הבדל במידת החשיפה לקיום הטכנולוגיה. 15% מהצעירים לא שמעו על טכנולוגיית זיהוי פנים, ורק 13% מהמבוגרים.


נראה שגם אם יש בעיית אמון בכוחות אכיפת החוק, עדיין השימושים שהם עושים בטכנולוגיות כאלו נתפסים לגיטימיים, בעוד ששימושים מסחריים נתפסים פחות ופחות כאלו - ככל שהציבור מרוויח מהן פחות. לחברות מסחריות יש לא מעט עבודה, אם הן רוצות לזכות באמון הלקוחות שלהן כשהן משלבות שימוש בטכנולוגיות זיהוי פנים.

 

לקריאת הדוח המלא:


את הבלוג שלי אני מנהלת למעלה מעשור וכתבתי בו על שלל נושאים: מקצועיים, אישיים, פוליטיים, חינוכיים ואפילו כאלו שקשורים לתזונה ודיאטה.

אני יועצת עסקית-טכנולוגית והמומחיות שלי היא לחבר את היעדים העסקיים של הארגון עם הצרכים האמיתיים של הלקוחות על מנת לייצר את הפתרון הטכנולוגי הנכון והחדשני שהארגון יוכל ליישם ביעילות. אני מתמחה בדיגיטל וחווית לקוח, אדפטציה של הארגון לעידן הדיגיטלי - והרבה יותר מזה. אני גם חובבת נלהבת של מדע, טכנולוגיה, היסטוריה ומדע בדיוני. אני מעבירה הרצאות העשרה בנושאים האלו ובנוסף אני מנחה פאנלים ואירועים. והאם ציינתי שאני מנכ"לית בהתנדבות של עמותת מדעת? 

053_edited.jpg

אדוה לוטן

פוסטים אחרונים
bottom of page